شرکت کامور ایستا سازه
وبلاگی برای معرفی شرکت ساختمانی کامور ایستا سازه
نشریه شماره 7 پیام نظام مهندسی منتشر شد

 بنام خداوند جان آفرین                       حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                        کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

نشریه شماره 7 پیام نظام مهندسی منتشر شد

 

بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:مهندس سعید سمیعی , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خدماتی که شرکت کامور ایستا سازه به مشتریان خود ارائه می دهد

بنام خداوند جان آفرین                   حكیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                  كزین برتر اندیشه برنگذرد

  سلام بر همه مهربانان 

خدماتی که شرکت کامور ایستا سازه به مشتریان خود ارائه می دهد
 

 بقیه در ادامه مطلب 

 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تهیه و اجرای سقف روفیکس

 

بنام خداوند جان آفرین                   حكیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                  كزین برتر اندیشه برنگذرد

  سلام بر همه مهربانان 

تهیه و اجرای سقف روفیکس


بقیه در ادامه مطلب  


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک کار عمرانی بسیار خطرناک و پر ریسک در چین

 

 بنام خداوند جان آفرين                   حكيم سخن در زبان آفرين

بنام خداوند جان و خرد                  كزين برتر انديشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان 

 

یک کار عمرانی بسیار خطرناک و پر ریسک در چین

 

شرکت کامور ایستا سازه

 

همانطور که درتصاویر زیر ملاحظه می فرمائید ، چینی ها دست ایرانی ها را در بی ارزش بودن جان انسانها ، از پشت بسته اند . در کشور ما هم جان انسانها و بطور اخص مربوط به این موضوع ؛ کارگران شاید بی ارزش ترین چیزها باشد . اگر چه کارفرما با استفاده از بیمه های مختلف ، خیال خودش را راحت می کند ولی مگر چقدر بیمه به بازماندگان یک کارگر که در واقع نان آور خود را از دست داده اند ، پرداخت می کند ؛ یک دیه به ارزش 60 میلیون تومان که خانواده آن کارگر ( بطور متوسط یک خانواده 5 نفره )  باید بقیه عمر خود را با آن بگذرانند . این مبلغ را اگر در بانک پس انداز کنند ، حداکثر مبلغ ماهیانه ای که از بابت سود آن به آن خانواده پرداخت می شود برابر 700 هزارتومان خواهد بود . در واقع این سودی نیست که به آن خانواده پرداخت می شود ، این مبلغی است که از بابت کم ارزش شدن دارایی شان به آنها پرداخت می شود ، چراکه اگر همین حالا با آن پول می توانند 20 متر آپارتمان بخرند ، بعد از مدت مثلاً 10 سال ، با دارایی شان 3 متر آپارتمان می توانند بخرند !

 

با ورود شرکتهای خارجی به ایران در پروژه های نفتی جنوب کشور ، موضوعی بنام ایمنی و HSE  مطرح شده که طبق معمول بصورت سمبلیک و بهانه رد کن و فرمالیته ، در کارگاههای ساختمانی و تجهیزاتی و عمرانی باب شده وکارفرمایان و مشاوران نیز برای دادن پرستیژ به پروژه ها از این موضوع استقبال می کنند . با این امید که واقعاً به جان انسانها بخصوص کارگران زحمت کش این دیار ارزش داده شود . سخن را کم کرده و توجه شما را به دیدن تصاویر جلب می کنم .

 

 

با تشکر از آقای مهندس رازقی بخاطر ارسال تصاویر این مطلب 

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: جمعه 22 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بازهم نظام ساخت و ساز حادثه آفرید

  بنام خداوند جان آفرین                   حكیم سخن در زبان آفرین

  بنام خداوند جان و خرد                  كزین برتر اندیشه برنگذرد

  سلام بر همه مهربانان

 

بازهم نظام ساخت و ساز حادثه آفرید  

تصاويري  از ریزش بلوک ۱۶ واحدی مسکن مهر !!

حادثه مسکن مهر در شهر گلبهار مشهد
 
تصاویر مربوط به ریزش ساختمان ۱۲ واحدی در دست ساخت یکی از تعاونی*های مسکن مهر در شهر جدید گلبهار با ۲ کشته و پنج مجروح و تلاش ۱۵ ساعته نیروهای امدادی آتش*نشانی مشهد، گلبهار و چناران و هلال احمر برای بیرون آوردن کشته و مجروحان است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص ریزش یکی از واحدهای مسکن مهر در شهرجدید گلبهار مشهد، گفت: ساخت مجموعه ای 256 واحدی که از سوی یکی از تعاونی ها در سال 86 شروع شده بود یکی از بلوکهای 16 واحدی ریزش کرده که احتمالا سازه ضعیف علت این ریزش بوده است. نورصالحی بابیان اینکه سازندگان در ابتدا به شیوه سنتی این مجموعه را ساخته بودند اما در اواسط کار برای دریافت وام 25 میلیونی، صنعتی سازی کردند.
وی افزود: سازه در مقابل مصالح صنعتی مقاومت نداشته است و ریزش می کند اما سازمان نظام مهندسی ساختمان، نتیجه نهایی علت ریزش این ساختمان را اعلام می کند.
وی درباره نظارت بر ساخت پروژه های مسکن مهر گفت: تمامی پروژه های مسکن مهر بوسیله مشاور رتبه دار و ناظر نظام مهندسی از تهیه نقشه تا ساخت سازه کنترل می شود اما گاهی نقطه ضعف در یک پروژه پیش می آید. 
 
بقیه در ادامه مطلب 

 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اساسنامه شركت سهامي خاص

  بنام خداوند جان آفرین                   حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                  کزین برتر اندیشه برنگذرد

 سلام بر همه مهربانان   

اساسنامه شركت سهامي خاص  

 

ماده 1) نام شركت :

نام شركت عبارت است از شركت .................... ( شركت سهامی خاص )

 

ماده ٢) موضوع شركت :

موضوع شركت عبارتست از: .........................................................

............................................................................................

ماده ٣) مدت شركت

از تاریخ ثبت بمدت نامحدود تعیین شده است .

ماده ٤) مركز اصلی شركت و شعب آن

مركز اصلی شركت ..................................................................

انتقال مركز اصلی به هر نقطه دیگر در ایران منوط به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده است و همچنین مجمع عمومی می تواند به هیات مدیره در خصوص تغییر مركز شركت تفویض اختیار نماید هیات مدیره می تواند هر موقع لازم بداند شعب یا نمایندگی هایی در داخل یا خارج از ایران دایر یا آنها را منحل نماید.

ماده   ٥) سرمایه

سرمایه نقدی شركت مبلغ ................... ریال منقسم به ................ سهم با نام ................. و ............... سهم بی نام هر یك به ارزش .............. ریال می باشد كه مبلغ ............. ریال آن نقدا پرداخت و مبل .................. ریال بقیه از طرف صاحبان سهام تعهد شده است.

ماده ٦) پرداخت بقیه مبلغ اسمی سهام

قسمت پرداخت نشده مبلغ اسمی سهام مذكور در ماده ششم بر حسب احتیاجات شركت در موعد یا مواعدی كه طبق تصمیم هیات مدیره تعیین میشود پرداخت میگردد و در این مورد هیات مدیره وفق مواد ٣٥ تا ٣٨ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت اقدام خواهد نمود .

ماده ٧) اوراق سهام

كلیه سهام شركت (بانام و یا بی نام و یا تواما) است اوراق سهام شركت متحدالشكل و چاپی و دارای شماره ترتیب و حاوی نكات مذكور در ماده ٢٦ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفندماده ١٣٤٧ بوده و به امضای دونفر از مدیران شركت كه ازطرف هیات مدیره تعیین می شوند خواهد رسید و به مهر شركت ممهور می گردد.

ماده ٨) گواهینامه موقت سهام

تا زمانی كه اوراق سهام صادر نشده است شركت به صاحبان سهام گواهینامه موقت سهم می دهد كه معرف تعداد و نوع سهام و مبلغ پرداخت شده آن است.

ماده ٩) غیر قابل تقسیم بودن سهام

سهام شركت غیر قابل تقسیم می باشد مالكین مشاع مكلفند كه در برابر شركت تنها به یك نفر از خودشان نمایندگی بدهند.

ماده ١٠) انتقال سهام بانام

صاحبان سهام حق انتقال سهام خود را ندارند مگر با موافقت هیات مدیره نقل و انتقال سهام با نام باید در دفتر ثبت سهام شركت به ثبت برسد و انتقال دهنده و انتقال گیرنده یانمایندگان قانونی آنها باید در دفتر شركت حاضر شده نقل و انتقال را گواهی نمایند نقل و انتقال سهام با نام بدون رعایت تشریفات فوق از درجه اعتبار ساقط بوده و شركت كسی را صاحب سهم خواهد شناخت كه سهام به نام او در دفتر سهام شركت به ثبت رسیده با شد و علی الاصول مواد٣٩ و ٤٠ لایحه اصلاحی قانون تجارت مجری خواهد بود.

ماده ١١) مسئولیت صاحبان سهام

مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است.

ماده ١٢) كاهش یا افزایش سرمایه شركت

هر گونه كاهش یا افزایش در سرمایه شركت با رعایت مقررات لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفندماه١٣٤٧ صورت خواهد گرفت.

تذكر: اساسنامه شركت نمی تواند متضمن اختیار افزایش سرمایه برای هیات مدیره باشد.

ماده ١٣) حق تقدم در خرید سهام جدید

در صورت افزایش سرمایه صاحبان سهام شركت در خرید سهام جدید به نسبت سهامی كه مالكند حق تقدم خواهند داشت ترتیب استفاده از این حق تقدم طبق مقررات لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفند ماه ١٣٤٧ خواهد بود.

ماده ١٤) مقررات مشترك بین مجامع عمومی

مجامع عمومی عادی سالانه و مجامع عمومی فوق العاده را هیات مدیره دعوت می كند هیات مدیره و همچنین بازرس شركت می توانند در مواقع مقتضی مجمع عمومی عادی را بطور فوق العاده دعوت نمایند در این صورت دستور جلسه مجمع باید در آگهی دعوت قید شود. علاوه بر این سهامدارانی كه اقلا یك پنجم سهام شركت را مالك باشند حق دارند كه دعوت صاحبان سهام را برای تشكیل مجمع عمومی از هیات مدیره خواستار شوند وهیات مدیره باید حداكثر تا بیست روز مجمع مورد درخواست را با رعایت تشریفات مقرره دعوت كند در غیر این صورت درخواست كنندگان می توانند دعوت مجمع را از بازرس یا بازرسان شركت خواستار شوند و بازرس یا بازرسان ملكف خواهند بود كه با رعایت تشریفات مقرره مجمع مورد تقاضا را حداكثر تا ده روز دعوت نمایند وگرنه آن گروه از صاحبان سهام حق خواهند داشت مستقیما بدعوت مجمع اقدام كنند بشرط آنكه كلیه تشریفات راجع به دعوت مجمع را رعایت نموده و در اگهی دعوت به عدم اجابت درخواست خود توسط هیات مدیره و بازرسان تصریح نمایند.

ماده ١٥) شرایط لازم برای داشتن حق حضور و رای در مجامع عمومی

صاحبان سهام با نمایندگان آنان قطع نظر از عده سهام خود می توانند در مجامع عمومی حضور بهم رسانند و برای هریك سهم یك رای خواهند داشت مشروط بر اینكه بهای مطالبه شده سهام خود را كاملا پرداخت نموده باشند.

ماده ١٦) محل انعقاد مجامع عمومی

مجامع عمومی اعم از عادی و فوق العاده در مركز اصلی شركت یا در محلی كه در آگهی دعوت صاحبان سهام تعیین می شود منعقد خواهد شد.

ماده ١٧) دعوت مجامع عمومی

دعوت صاحبان سهام برای تشكیل مجامع عمومی از طریق نشر آگهی در روزنامه كثیرالانتشار كه آگهی های مربوط به شركت در آن نشر می گردد بعمل خواهد آمد و دستور جلسه و تاریخ ومحل تشكیل مجمع باقید ساعت و نشانی كامل در آگهی ذكر خواهد شد.

تبصره١: در مواقعی كه كلیه صاحبان سهام در مجمع عمومی حاضر باشند انتشار آگهی و رعایت تشریفات دعوت الزامی نیست.

ماده ١٨) دستور جلسه

هر گاه مجمع عمومی بوسیله هیات مدیره دعوت شده باشد دستور جلسه را هیات مدیره و هرگاه بوسیله بازرس دعوت شده باشد بازرس معین می نماید. دستور جلسه باید در اگهی دعوت بطور خلاصه ذكر گردد مطالبی كه در دستور جلسه پیش بینی نشده باشد به هیچ وجه درمجامع عمومی مطرح نخواهد شد.

ماده ١٩) فاصله بین دعوت و انعقاد مجامع عمومی

فاصله بین دعوت و انعقاد هر یك از جلسات مجامع عمومی عادی و مجامع عمومی فوق العاده حداقل ١٠ روز و حداكثر ٤٠ روز خواهد بود.

ماده ٢٠) وكالت و نمایندگی

دركلیه مجامع عمومی حضور وكیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهام و همچنین حضور نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی بشرط تسلیم مدرك وكالت یا نمایندگی بمنزله حضور خود صاحب سهم است .

ماده ٢١) هیات رئیسه مجمع

مجامع عمومی اعم از عادی و فوق العاده به ریاست رئیس یا نایب رئیس هیات مدیره و در غیاب آنها به ریاست یكی از مدیرانی كه به این منظور از طرف هیات مدیره انتخاب شده باشند تشكیل خواهد گردید مگر در مواقعی كه انتخاب یا عزل بعضی ازمدیران یا كلیه آنها جزئ دستور جلسه مجمع باشد كه در این صورت رئیس مجمع از بین سهامداران حاضر در جلسه با اكثریت نسبی انتخاب خواهد شد دو نفر ناظر از سهامداران از طرف مجمع عمومی با اكثریت آرای یك نفر منشی از بین صاحبان سهام یا از خارج تعیین می نمایند هر گاه مجامع عمومی عادی بوسیله بازرس دعوت شده باشد ریاست با بازرس خواهد بود.

ماده ٢٢) صورتجلسه ها

از مذاكرات و تصمیمات مجامع عمومی اعم از عادی و فوق العاده صورتجلسه ای ترتیب داده می شود كه به امضای هیات رئیسه مجمع رسیده و یك نسخه از آن در مركز شركت نگهداری خواهد شد. چنانچه تصمیمات مجامع عمومی شامل یكی از موارد مشروحه زیر باشد یك نسخه از صورتجلسه مربوطه جهت ثبت و درج در روزنامه رسمی به اداره ثبت شركتها تقدیم می گردد.

١- انتخاب مدیران و بازرسان

٢- تصویب ترازنامه

٣- كاهش یا افزایش سرمایه شركت و یا هرگونه تغییر در مواد اساسنامه

٤- انحلال شركت و نحوه تصفیه آن

ماده ٢٣) اثر تصمیمات

مجامع عمومی اعم از عادی و فوق العاده كه طبق مقررات قانون و اساسنامه حاضر تشكیل می گردد نماینده عموم سهامداران است و تصمیمات آنها برای همه صاحبان سهام ولو غایبین ومخالفین الزام آور می باشد.

ماده ٢٤) مجمع عمومی عادی

مجمع عمومی عادی شركت لااقل سالی یك دفعه حداكثر ظرف مدت ٤ ماه از تاریخ انقضای سال مالی شركت منعقد می گردد.

ماده ٢٥) حد نصاب مجمع عمومی عادی

در مجمع عمومی عادی حضور دارندگان اقلا بیش از نصف سهامی كه حق رای دارند ضروری است اگر در اولین دعوت حد نصاب مذكور حاصل نشد مجمع برای بار دوم دعوت خواهد شد و باحضور هر عده از صاحبان سهامی كه حق رای دارند رسمیت یافته و اخذ تصمیم خواهد نمود بشرط آنكه در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد.

ماده ٢٦) تصمیمات در مجمع عمومی عادی

در مجمع عمومی عادی تصمیمات همواره با اكثریت نصف بعلاوه یك رای حاضر در جلسه رسمیت خواهد یافت مگر در موارد انتخاب مدیران وبازرسان كه مطابق ذیل ماده ٨٨ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت عمل خواهد شد.

ماده ٢٧) اختیارات مجامع عمومی عادی

مجمع عمومی عادی می تواند به استثنای مواردی كه درباره آنها در قوانین تعیین تكلیف شده یا اتخاذ تصمیم درباره آنها در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده و موسس می باشد تصمیم گیری نماید.

ماده ٢٨) حد نصاب مجمع عمومی فوق العاده

در مجمع عموی فوق العاد باید دارندگان بیش از نصف سهامی كه حق رای دارند حاضر باشند اگر در اولین دعوت حد نصاب مذكور حاصل نشد برای بار دوم دعوت و با حضور دارندگان بیش از یك سوم سهامی كه حق رای دارند رسمیت یافته و اتخاذ تصمیم خواهد نمود بشرط آنكه در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد.

ماده ٢٩) اكثریت در مجمع عمومی فوق العاده

تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده همواره با اكثریت دوسوم آرای حاضر در جلسه رسمی معتبر خواهد بود .

ماده ٣٠) اختیارات مجمع عمومی فوق العاده

هر گونه تغییر در موارد اساسنامه یا در سرمایه شركت یا انحلال شركت قبل از موعد منحصرا در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

ماده ٣١) عده اعضای هیات مدیره

شركت بوسیله هیات مدیره ای مركب از .............. نفر عضو كه بوسیله مجمع عمومی عادی از بین صاحبان سهام انتخاب می شوند اداره خواهد شد مدیران كلا یابعضا قابل عزل می باشند .

تبصره٢: انتخاب مجدد مدیران توسط مجمع عمومی عادی بلامانع است.

ماده ٣٢) مدت ماموریت مدیران دوسال است مدت مذكور تاوقتی كه تشریفات راجع به ثبت و آگهی انتخاب مدیران بعدی انجام گیرد خودبخود ادامه پیدا می كند.

ماده ٣٣) سهام وثیقه مدیران

هریك از مدیران باید در مدت خود مالك حداقل .......... سهم از سهام شركت بوده و ورقه سهم مزبور را به عنوان وثیقه و تضمین خساراتی كه ممكن است از تصمیمات مدیران منفردا یا مشتركا بر شركت وارد شود به صندوق شركت بسپارد وثیقه بودن ورقه سهم مانع استفاده مدیر از حقوق ناشیه از آن از قبیل حق رای و دریافت سود نمی باشد ولی مادامی كه مدیرمفاصا حساب دوره تصدی خود را از شركت دریافت نكرده سهم مذكور به عنوان وثیقه در صندوق شركت باقی خواهد ماند.

 

بقیه در ادامه مطلب 

 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: پنج شنبه 10 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نقدی بر شرایط عمومی پیمان

 

بنام خداوند جان آفرین                   حکیم سخن در زبان آفرین

 بنام خداوند جان و خرد                  کزین برتر اندیشه برنگذرد

 سلام بر همه مهربانان   

  نقدی بر شرایط عمومی پیمان


مواردی از شرایط عمومی پیمان که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد

 

 

نکته اساسی :

فصل دوم شرایط عمومی پیمان در خصوص تائیدات و تعهدات پیمانکار و فصل سوم آن در رابطه با تعهدات و اختیارات کارفرما می باشد . جای یک فصل مابین فصل دوم و سوم خالی است و آن فصل مربوط به تائیدات و تعهدات مهندس مشاور است که در لابلای نظرات اصلاحی ماده به ماده بشرح زیر ، موارد آن گنجانده شده و می توان با جدا سازی موارد مذکور از متن ماده ها ، تماماً در یک فصل جداگانه بنام تائیدات و تعهدات مهندس مشاور درج گردد . بهرحال مهندس مشاور هم در پیشبرد اهداف یک پروژه نقش اساسی را ایفا می نماید و بالطبع باید شرح وظایف و تعهداتی در رابطه با پروژه و پیمانکار داشته باشد . هرچند مهندس مشاور در قرارداد جداگانه ای که با کارفرما دارد ، شرح وظایفش مشخص شده ولی پیمانکار از این شرح وظایف بی اطلاع بوده و در مواقع لزوم هیچ مستنداتی در این رابطه در دست ندارد . بهتر است در همین کتاب قانون ( شرایط عمومی پیمان ) ارتباطات و وظایف سه عنصر درگیر در پروژه برای هر سه طرف کاملاً مشخص باشد .

بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: پنج شنبه 10 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نهایت استثمار !!

 

بنام خداوند جان آفرین                   حکیم سخن در زبان آفرین 

بنام خداوند جان و خرد                  کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان  

 

نهایت استثمار !! 

 

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !!!!

استثمار

 

استثمار

 

 

نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: شنبه 5 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ساخت بزرگراه در جنگل با کمترین خسارت به محیط زیست

بنام خداوند جان آفرین                   حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                  کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان 

 ساخت بزرگراه در جنگل با کمترین خسارت به محیط زیست

این همه از محیط زیست گفته شد ، این همه از نابودی زیستگاه طبیعی کشورمان توسط صاحب نظران و دلسوزان این مملکت سخن بمیان آمد ولی نتیجه .......

تصویری را ببینید از کسانی که نعمت های خدا را از ما به اصطلاح خدا داران بهتر می شناسند . بزرگراهشان را از دل طبیعت طوری عبور داده اند که هیچگونه خللی به جنگل وارد نشده است و در عین حال راهشان را نیز ایجاد کرده اند .

استاد راهسازی ما با توجه به اینکه حدود 10 سالی را در آمریکا راه ساخته بود ، اینطور می گفت : از شروع طراحی یک راه تا پایان ساخت آن چه در آمریکا و چه در ایران ؛ ده سال طول می کشد ، اما این کجا و آن کجا ؟ در آمریکا یک راه 9 سال طراحی می شود و یک ساله ساخته می شود ، اما در ایران 1 ساله طراحی می شود و 9 ساله ساخته می شود . جمع جبری هر دو 10 سال می شود . همچنین ایشان می گفتند که برای طراحی یک راه در آمریکا ، گروههای مختلف از جمله مهندسان مختلف سیویل ، اقتصاد دان ، مددکار اجتماعی ، وکیل و حقوق دان ، زیست شناس ، کارشناس محیط زیست ، هواشناس ، اقلیم شناس و ..... وارد می شوند و بطور مثال پس از 9 سال تفکر و تحقیق از مجموع 100 واریانت مختلف ، 99 تای آنها را با توجه به جمیع جوانب ، مردود و یکی را بعنوان بهترین گزینه انتخاب می کنند . اما در ایران یک سال اینکار انجام می گیرید و طولانی شدن یک ساله آنهم برای این است که نقشه برداری مسیر زمان می برد وگرنه اصل طراحی راه یکی دو روزه با رسم یک مسیر با چند قوس کلوتوئید براحتی انجام می شود .

اگر گفتید در آمریکا ، مددکار اجتماعی چرا وارد کار طراحی راه می شود ؟

نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: شنبه 5 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خمیده ترین ساختمان دنیا

  

 بنام خداوند جان آفرین            حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

خمیده ترین ساختمان دنیا

دیگر ایتالیایی‌ها نمی‌توانند به داشتن خمیده‌ترین ساختمان دنیا یعنی برج پیزا با ۳/۹۷ درجه خمیدگی، افتخار کنند، چرا که در ابوظبی، ساخت آسمان خراشی ۳۵ طبقه، با ۱۸ درجه خمیدگی به پایان رسیده و نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت خواهد شد.

بقیه در ادامه مطلب 



ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شاهکاری از مهندسی سیویل

 

بنام خداوند جان آفرین            حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

شاهکاری از مهندسی سیویل

برای اینکه بدانیم که مهندسی سیویل یا همین عمران ما چه اندازه با اهمیت است و چه کارهای سترگی را انجام می دهد ، بطوریکه تقریباً می توان گفت دنیای بدون مهندسی سیویل یعنی دنیایی بدون تمدن . اصلاً همین لغت سیویل یعنی تمدن . اما مهندسی سیویل در دنیا کجا و مهندسی سیویل در مملکت ما کجا ؟ ما مانده ایم با  یک سازمان نظام مهندسی و یک به اصطلاح نظارت ساختمان حداکثر 5 یا 6 طبقه که اگر هم با هزار سلام و صلوات ، در حین اجرا فرو نزیرد یا ساختمان مجاورش را به قعر زمین فرو نکشد ، با ساختمانی مواجه هستیم که حداکثر عمر مفیدش 10 سال است . زیرا بعد از این ده سال ، تمام تاسیسات و نازک کاری آن آنچنان در هم می ریزد که اگر بخواهیم با دید اقتصادی به آن نگاه کنیم باید بعنوان یک کلنگی به آن نگاه کنیم .

بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تصاویری از پارکینگ طبقاتی مکانیزه و مدرن

 بنام خداوند جان آفرین            حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

 

تصاویری از پارکینگ طبقاتی مکانیزه و مدرن

ساختمان یك پاركینگ طبقاتی با طراحی حیرت‌ انگیز و مدرن در آلمان كه هزاران اتومبیل ظرفیت دارد.

بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: شنبه 11 تير 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شعور و وجدان مهندسی

 بنام خداوند جان آفرین            حكیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             كزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

شعور و وجدان مهندسی 

بدون شرح !!

نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ابتکار و خلاقیت در مهندسی

 بنام خداوند جان آفرین            حكیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             كزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

ابتکار و خلاقیت در مهندسی

 

با توجه به اینکه مهندسی در کشور ما هرچه قدر هم برنامه ریزی شده و منظم باشد ، به علت اینکه شرایط و امکانات مالی ، فنی و تکنولوژی اجرا هیچ وقت ایده آل نمی باشد ، همواره کیفیت و کمیت اجرا دچار نقصان می گردد . شاید همان ضرب المثل ؛ یک روز قیر نیست و یک روز قیفش نیست ، مصداق بارز آن باشد .

علی ایحال ابتکار و خلاقیت در روشهای اجرایی ، یکی از اموری است که همواره از سوی مهندسین بکار می رود تا برخی از این کاستی ها را بپوشاند . 

 

بقیه در ادامه مطلب   

 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ارائه فرم خوداظهاری مالیاتی مهندسان

 

 

بنام خداوند جان آفرین                       حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                        کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

ارائه فرم خوداظهاری مالیاتی مهندسان

با توجه به اینکه زمان ارائه فرم خوداظهاری مالیاتی برای کلیه مشاغل تا پایان تیرماه هر سال می باشد و از جمله مشاغلی که شامل این موضوع می گردد ، مهندسینی هستند که با استفاده از پروانه نظام مهندسی خود ، کارهایی انجام داده اند ، و در صورت عدم ارائه فرم خود اظهاری مشمول پرداخت جرائم سنگینی می گردند ، ضرورت دارد که مهندسین دارای پروانه نظام مهندسی ( حتی اگر کاری انجام نداده باشند ) تا پایان تیر ماه هر سال ، گزارش عملکرد خود یا همان فرم خوداظهاری را به سازمان امور مالیاتی که با توجه به آدرس محل سکونتشان ( شعبات مختلف این سازمان ) ارائه و رسید دریافت دارند .

البته تکمیل این فرم توسط سامانه اینترنتی و گرفتن کد تکمیل عملیات از این سامانه در پایان تکمیل گزارش که نشانه ثبت صحیح آن می باشد ، نیز ممکن است . همچنین ارسال فرم مربوطه با پست سفارشی ( تا قبل از پایان تیرماه ) به آدرس همان شعبه مذکور و نگهداری رسید پستی آن نیز ، نوع دیگری از ارائه فرم خود اظهاری می باشد .

همانطور که اشاره کردم ، تکمیل و ارائه این فرم ، حتی در صورتیکه کاری توسط مهندس در قالب پروانه نظام مهندسی اش ، انجام نشده باشد ، ضروری است .

مهندسینی که کارهایی مثلاً در سال 1389 و بخصوص در ماههای پایانی این سال انجام داده اند ، برای اینکه مطمئن شوند که چه تعداد از کارهایشان را باید در همان سال 89 و چه تعداد از کارهایشان به سهمیه سال 90 آنها مربوط می شود نیز با داشتن user name یا password ای که امور مهندسین ناظر شهرداری در اختیارشان قرار داده اند ، می توانند به آدرس اینترنتی www.tehran.ir مراجعه و در قسمت امور مهندسین ناظر ، با وارد کردن این user name و شماره پروانه نظام مهندسی خود ، کلیه کارهایشان را از بدو اخذ پروانه نظام مهندسی تا تاریخ همان روزی که به این سامانه اینترنتی مراجعه کرده اند را کنترل و نتیجتاً هم میزان سهمیه استفاده شده هر سال فعالیت شان مشخص می گردد و هم اینکه در تکمیل فرم خود اظهاری مالیاتی ، کارکرد ماههای پایانی سال ، مثلاً اسفند سال 89 و یا فروردین سال 90 آنها مشخص می شود و این موضوع کمک می کند که مالیات یک کار را دوبار پرداخت نکنند و یا اینکه در فرم خود اظهاری ، کاری را که در روزهای پایانی اسفند انجام داده اند و به تصور خودشان چون پروانه ساختمان آن کار در سال 90 بوده ، بنابراین باید آن را جزو کارهای سال 90 و در فرم خود اظهاری که در سال 91 ارائه می نمایند ، درج کنند . این موضوع باعث می شود که از سوی سازمان امور مالیاتی متهم به عدم ارائه صحیح اظهار نامه شوند و علاوه بر پرداخت مالیات آن ، مشمول جریمه های سنگین آن نیز شوند . البته این سامانه اینترنتی برای شهر تهران و مهندسین ای است که در تهران سکونت و اشتغال دارند ، برای بقیه شهرهای ایران را اینجانب بی اطلاعم .

تفاهم نامه مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و سازمان امور مالیاتی کشور

تا تاریخ این مطلب ، تفاهم نامه فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و سازمان امور مالیاتی کشور ، برای مالیات عملکرد سال 1389 ، منتشر نگردیده و همانطور که برای عملکرد سال 1388 در روزهای پایانی ارائه فرم خوداظهاری ، یعنی در تاریخ 89/04/16این تفاهم نامه منتشر گردید ، مهندسان مشمول باید بقول معروف گوش بزنگ باشند تا با دانستن مفاد آن تفاهم نامه ، با محاسبه مالیات خود قبل از تعیین مالیات متعلقه توسط ذیحساب ، طوری عمل نمایند تا در حق آنها اجحافی صورت نگیرد .

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مجری ذیصلاح- قسمت ششم

   بنام خداوند جان آفرین                  حکیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد                 کزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان 

مجری ذیصلاح- قسمت ششم

مبحث دوم مقررات ملی ساختمان 

اهم موارد در خصوص مجری حقوقی که در مواد 7 ، 9 ، 10 ، 13 ، 16 و 19 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان آمده است ، جهت اطلاع دوستان و همکاران بشرح زیر درج می گردد : 
 

ماده 7 : تمامی عملیات اجرایی ساختمان باید منحصرا" توسط دفاتر مهندسی اجرای ساختمان یا مجریان انبوه ساز و یا دارندگان صلاحیت طرح و ساخت ساختمان كه در زمینه اجرا حسب مورد دارای مجوز یا پروانه اشتغال از وزارت مسكن و شهرسازی می باشند به عنوان مجری ، طبق شرایط عمومی قرارداد و ضوابط مندرج در شرایط خصوصی و قراردادهای همسان و براساس نقشه های مصوب وكلیه مدارك منظم به قرارداد انجام می شود .

    ماده 9 : ارائه خدمات اجرایی ساختمانها كه بودجه آن از محل بودجه عمومی كشور نمی باشد ،منوط به احراز صلاحیت و تعیین ظرفیت اشتغال از وزارت مسكن و شهرسازی براساس شرایط زیر می باشد .

9-1-1- شركت باید به یكی از صور مندرج در قانون تجارت ، در اداره ثبت شركتها و مالكیت صنعتی به ثبت رسیده و تاسیس آن در روزنامه رسمی كشور آگهی شده باشد .

9-1-2- موضوع شركت ، انجام خدمات اجرای ساختمان باشد .

9-1-3- شخص حقوقی ( شركت ) عضو سازمان استان باشد .

9-1-4- حداقل دو نفر از اعضای هیات مدیره شركت باید دارای پروانه اشتغال اجرای ساختمان كه یك نفر آنان در رشته معماری یا عمران و نفر بعدی نیز می تواند در یكی از رشته های تاسیسات برقی یا تاسیسات مكانیكی یا نقشه برداری بوده و بطور تمام وقت در شركت اشتغال بكار داشته باشند .

   9-2-1- ظرفیت اشتغال مجریان حقوقی و سایر شرایط لازم برای اخذ پروانه اشتغال و تعیین حدود صلاحیت آنان به شرح جدول شماره 6 خواهد بود .

 

جدول شماره 6

ردیف

پایه پروانه اشتغال

شخص حقوقی

پایه 3

پایه 2

پایه 1

پایه ارشد

1

حداقل تعداد دارندگان پروانه اشتغال در هیات مدیره

2

2

2

2

2

حداقل پایه دارندگان پروانه اشتغال در هیات مدیره

3

2

1

ارشد

3

حداكثر تعداد طبقات مجاز

5 طبقه روی شالوده

10 طبقه روی شالوده

20 طبقه روی شالوده

بدون محدودیت طبقات

4

حداكثر تعداد كار

3

5

10

---

5

حداكثر ظرفیت اشتغال

5000 مترمربع

9000 مترمربع

14000 مترمربع

18000 مترمربع

 

بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:مجری حقوقی ,سازمان نظام مهندسی , وزارت مسکن و شهرسازی , شرکتهای ذیصلاح, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مجری ذیصلاح- قسمت پنجم

 بنام خداوند جان آفرین            حكیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             كزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

مجری ذیصلاح- قسمت پنجم

حدود صلاحیت مجری حقوقی

جدول شماره4- حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال بكار سازندگان حقوقی در هر برش زمانی كه به پیمانكاری یا پیمان مدیریت می‌نمایند.
عنوان
پایه پروانه اشتغال بكار
حداكثر ظرفیت اشتغال
حداكثر تعداد كار
حداكثر تعداد طبقات مجاز از روی شالوده
سا زنده
سازنده حقوقی
1
60000
6
تا 20
2
30000
6
تا 10
3
10000
6
تا 6
پیمانكاران تشخیص صلاحیت شده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری
 
1
رتبه1
100000
3
نا محدود
رتبه2
60000
3
تا 20
رتبه3
20000
3
تا 15
2
رتبه4
18000
3
تا 10
3
رتبه5
6000
3
تا 6

 

بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:مجری حقوقی ,سازمان نظام مهندسی , وزارت مسکن و شهرسازی , شرکتهای ذیصلاح, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مجری ذیصلاح – قسمت چهارم

  بنام خداوند جان آفرین            حكیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             كزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

مجری ذیصلاح – قسمت چهارم

دستورالعمل نحوه فعالیت سازندگان مسكن و ساختمان

 با آخرین اصلاحیه ها

 

پیرو ابلاغ دستورالعمل نحوه فعالیت سازندگان مسكن و ساختمان به شماره 02/100/56096 مورخ 87/11/2بخش‌نامه شماره 46459/400 مورخ 88/9/14، اصلاحات زیر به منظور رفع معضل گردش كار صدور پروانه ساختمانی و شناسنامه فنی و ملكی ساختمان با استفاده از خدمات سازندگان مسكن و ساختمان در بخش اجرا جهت اقدام لازم ایفاد می‌گردد.
 
الف) اشخاص حقوقی سازنده مسكن و ساختمان، چنانچه بخواهند خدمات خود را فقط در قالب قرارداد اجرای ساختمان(پیمان مدیریت)، ارائه دهند از شمول دستورالعمل فوق‌الذكر مستثنی و مطابق شرایط زیر احراز صلاحیت می‌شوند.
شركت باید به یكی از صور مندرج در قانون تجارت، در اداره ثبت شركت‌ها و مالكیت صنعتی به ثبت رسیده و تأسیس آن در روزنامه رسمی كشور آگهی شده باشد.
در موضوع شركت، انجام خدمات اجرای ساختمان باشد.
عضویت حقوقی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یا كانون كاردان‌های استان.
حداقل دو نفر از مدیران شركت باید مهندس یا كاردان دارای پروانه اشتغال بكار باشند كه یك نفر آنان در رشته شهرسازی باشد و در شركت به طور تمام وقت اشتغال بكار داشته باشند.
ارائه سوابق حرفه‌ای در امر اجراء اعضاء هیأت مدیره و سایر شاغلین امتیازآور شركت حسب مورد بر اساس ماده 6 آیین‌نامه اجرایی و یا انطباق با لیست بیمه كارهای اجرا شده می‌باشد.
ظرفیت اشتغال سازندگان حقوقی و سایر شرایط لازم برای اخذ پروانه و تعیین حدود صلاحیت آنان در یك برش زمانی به شرح جدول 1 می‌باشد.

  

بقیه در ادامه مطلب   


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:مجری حقوقی ,سازمان نظام مهندسی , وزارت مسکن و شهرسازی , شرکتهای ذیصلاح, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مجری ذیصلاح – قسمت سوم

  بنام خداوند جان آفرین            حكیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             كزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

مجری ذیصلاح – قسمت سوم

همکاران گرامی توجه داشته باشند که این قسمتی شدن موضوع بخاطر محدودیت حجم مطالب است ، بخصوص وقتی که یک جدول اکسل و یا ورد ، داشته باشیم ، بشدت ظرفیت مطلب بالا می رود و بناچار مطلب آنچنان منقطع می شود که سررشته مطلب از دست تدوین کننده نیز خارج می شود . به هر حال ببخشید و این محدودیت های سرعت و حجم وبلاگ و اینترنت دردی است که بجز ساختن با آن چاره ای نداریم . انشالله که خوب می شود . در اینمورد در خاطرات ناصرالدین شاه خواندم که کاتبش از قول وی نوشته بود ؛ انگشت پایمان درد می کند امروز . بعد مجدداً خودش در ادامه گفته بود : خوب می شود انشالله !

بقیه در ادامه مطلب   



ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:مجری حقوقی ,سازمان نظام مهندسی , وزارت مسکن و شهرسازی , شرکتهای ذیصلاح, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مجری ذیصلاح – قسمت دوم

 بنام خداوند جان آفرین            حكیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             كزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

مجری ذیصلاح – قسمت دوم

ب ) سازندگان حقیقی :

1- شرایط احراز صلاحیت سازندگان حقیقی نیز با توجه به پروانه اشتغال به كار، سابقه حرفه‌ای، توان مالی، مطلوبیت كارهای اجرا شده و عملكرد موفق قبلی تعیین می‌شود. سازنده حقیقی الزامأ باید دارای پروانه اشتغال بكار مهندسی، كاردانی و یا تجربی در یكی از رشته‌های اصلی عمران یا معماری باشد.

2- سازنده حقیقی برای احراز شرایط لازم جهت اخذ پروانه اشتغال موضوع این دستورالعمل باید حداقل 50 درصد امتیازات مربوط به پایه شخص حقوقی را از جداول و شاخص‌های تعیین شده كسب نماید.

3- حوزه فعالیت سازنده حقیقی استان صادر كننده پروانه می‌باشد.

ماده 3

از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل كلیه ساختمانها الزاماً می‌بایست توسط سازندگان حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت اجرا شوند.

تبصره 1 : هیأت های چهار نفره استان می‌توانند بنابر مقتضیات استان خود و به پیشنهاد هیأت مدیره سازمانهای نظام مهندسی استان نسبت به اجرای مرحله‌ای این دستورالعمل متناسب با مساحت و تعداد طبقات اتخاذ تصمیم نمایند. در هر صورت اجرای مرحله‌ای این دستورالعمل می‌بایست ظرف مدت دو سال صورت پذیرد.

تبصره 3 : ظرفیت اشتغال سازندگان مسكن و ساختمان در ساختمانهای موضوع طرح مسكن مهر (مسكن با حق بهره‌برداری از زمین به صورت اجاره 99 ساله) موضوع مصوبه شماره 87314/ت 316 ك مورخ 30/5/87 كار گروه مسكن كشور (موضوع كار گروه اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) و پروژه‌های خیرین مسكن ساز، منوط به اعمال تخفیف حداقل معادل 50 درصد برابر 20 درصد ظرفیت مربوطه منظور خواهد شد.

 

 بقیه در ادامه مطلب   


ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:مجری حقوقی ,سازمان نظام مهندسی , وزارت مسکن و شهرسازی , شرکتهای ذیصلاح, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مجری ذیصلاح - قسمت اول

  بنام خداوند جان آفرین            حكیم سخن در زبان آفرین

بنام خداوند جان و خرد             كزین برتر اندیشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

مجری ذیصلاح - قسمت اول

دستورالعمل نحوه فعالیت سازندگان مسكن و ساختمان

( مجریان ذیصلاح  ) 

 به شماره  02 /100/ 56096 مورخ 1387/11/2

 

مقدمه :

به استناد مواد 4، 30 و 34 قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان مصوب اسفند ماه 1374 مجلس شورای اسلامی و بند (د) تبصره (6) قانون بودجه سال 1386 كل كشور به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای ساختمانهای مشمول قانون مذكور از تاریخ صدور این ابلاغیه در سراسر كشور فعالیت كلیه سازندگان حقیقی و حقوقی تشخیص صلاحیت شده در اجرای ساختمان با رعایت صلاحیت‌ها و ظرفیت‌های مربوطه بشرح مواد زیر می‌باشد:

 

بقیه در ادامه مطلب   



ادامه مطلب
نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:مجری حقوقی ,سازمان نظام مهندسی , وزارت مسکن و شهرسازی , شرکتهای ذیصلاح, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

این وبلاگ برای معرفی شرکت کامور ایستا سازه ؛ شرکتی ساختمانی و پیمانکاری ، مجری حقوقی با توانائیهای کاری در بخش صنعت ساختمان و کلیه کارهای سیویل ، بازسازی و مقاوم سازی ساختمانهای مسکونی و اجرای پروژه های صنعتی می باشد . البته در لابلای مقالات تبلیغی و گزارش های مربوطه ، مقالاتی در رابطه با فنون اجرایی و مدیریتی و فنی کارهای مرتبط برای کمک به همکاران و دانشجویان رشته مهندسی عمران و سایر رشته های مرتبط ارائه خواهد شد .


پیوندهای همکار

صفحات مخصوص
پیوندها

<-BlogCustomBlock>

طراح قالب : بخش کامپیوتر شرکت کامور ایستا سازه